13 Ocak 2015 Salı

Konu Nasıl Çalışılır ?

Konu çalışmanın aslında en iyi yöntemi derse ön hazırlık yaparak gitmektir. Ama çoğunuzun -benim gibi- bunu uygulamadığını hatta konuları önden takip etmek bi yana okulu veya dershaneyi geriden takip ettiğine adım gibi eminim.

Bu nedenle konuyu önce okulda veya dershanede hocanızdan dinlediğinizi varsayıyorum. Peki konuyu ilk defa gördük ya sonra ? 

Eve geldiğimde önce -- kendi yöntemimi söylüyorum-- 
•konuyu defterimden tekrar edip sonrasında 
•internetteki ders videolarını açar bi kezde ordan dinlerdim. Tabi bu dinleme dediğim sinema filmi izler gibi bir izleme değil. Önümde defterim ve bi konu anlatımlı kitap açık halde, kaçırdığım veya not almadığım önemli yerleri tamamlardım. 
•Ve hemen sonra bilgiler tazeyken sıcağı sıcağına bi tane kolay 10-15 soruluk test çözerdim.
Böylece bi önceki yazımda bahsettiğim sinapsların sağlamlaşmasını sağlamayı amaçlıyordum.

Tabiki süre üniversite hazırlanma sürecinde çok önemli. Bu nedenle bu yöntemi her konuda değil sadece 'BABA' konular dediğimiz konularda uygulamanızı tavsiye ediyorum. Mesela rasyonel sayılar gibi çok fazla ayrıntıya sahip olmayan konularda bunu yapmanın bi anlamı yok.Bu yöntemi özellikle bir çok ayrıntıya sahip biyoloji konularında kullanabilirsiniz. Veya fizikte optik konusunda da çok faydasını görürsünüz bu yöntemin. Matematikte trigonometri de böyledir mesela. Toplam fark formülleri falan kavranması güç konulardır. Bu nedenle bu yöntem kullanılabilir.

Ben bu yöntemi uygularken 
temelimin kuvvetli olmadığı konuyu önce youtubedaki tonguç akademiden dinliyordum. Daha sonra teknofem kullanıyordum. Bu ikisi genellikle bana yetiyordu ama isteyen arkadaşlar için aşağıya böyle ders videolarını dinleyebileceği linkleri paylaşıyorum.

yanına + koyduklarım tavsiye ettiklerimdir.

Bu arada laf aramızda teknofem videolarına youtubedan ücretsiz çok rahat ulaşabilirsiniz. Onu da tavsiye ederim ;))

www.tongucakademi.com +
www.bayramaltun.com
www.detaygeomat.com    +
www.egitimprojesi.com
www.ekolhoca.com          +
www.kemalhoca.com
www.korfezvideo.com       +

www.lutfuzorlu.com
www.mesutsubasi.com
www.muhammetcoruh.com
www.mustafatekinay.com 
www.nejdetkirpi.com 
www.ofisokul.com 
www.tekinhoca.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder