21 Ocak 2015 Çarşamba

Netler Neden Artmıyor ?

Şu periyotta [sınava 1-2 ay kala] çoğu arkadaşın ortak problemi netlerin artmaması..

Bu döneme kadar olan sürede netler sürekli artan bir grafik çizerken bu zamanlarda netlerin eskisi kadar hızlı artmaması YGS-LYS Adayı arkadaşları endişelendiriyor, Bazı arkadaşlar artmayan netler gerekçesiyle stres yapıyor. Bu konuda yalnıız olmadığınızı bilmelisiniz arkadaşlar ve zaten stresli olan bu süreci başka başka stres nedenleriyle zorlaştırmamalısınız.

Netler Neden Artmıyor ?

Çünkü ilk etapta öğrenebileceğiniz çoğu şeyi öğrendiniz. Artık öğrenecek çok şey kalmadı. Bu güne kadar yeni konular görüyordunuz, onları öğreniyordunuz, denemelerde de o konulardaki yapamadığınız soruları yaptığınız için netler artıyordu fakat artık durum öyle değil.

Şu döneme kadar konuların %80ini %90ını öğrendiniz.(En azından öyle olmalıydı) Artık öğrenecek pek bir şey kalmadı. Denemede yaptığınız yanlışlar halihazırda bildiğiniz konulardan çıkıyor.

Peki neden bu yanlışlar çıkıyor?

Bunun bir kaç nedeni olabilir.
• Konuyu hakkıyla öğrenmemişsinizdir.
◘ Yapmanız gereken, bu güne kadar çözdüğünüz denemeleri önünüze koyup yanlış yaptığınız konuların bir listesini çıkarmak ve konuların yanına kaç tane yanlış yaptığınızı yazmak. Böylece ilk hangi konudan başlamanız gerektiğinizi kolayca göreceksiniz. Ben bu yöntemle birlikte denemedeki yanlışları kesiyor konulara göre zımbalıyordum. Böylece o konuyu çalıştıktan sonra daha önce yapamadığım sorulardan bir arşivim olmuş oluyordu. Tavsiye ederim. Çok faydasını gördüm.
• Konuyu öğrenmişsinizdir,ama çok soru çözmemiş, konuyu pekiştirmemişsinizdir.
◘ Bunu sanırım her yazımda yazdım, ve yine sanıyorum gelecekte yazacağım bütün yazılarımda yer alacak. Bunu siz de biliyorsunuz. Konuyu iyice öğrenene kadar bol bol soru...
• Dikkat dağınıklığı veya zaman yönetimi problemi yaşıyorsunuzdur.
◘ Bu konuda daha profesyonel bir yardım almanız size daha fazla fayda sağlayacaktır. Bu konuda yardım için rehberlik servisiyle görüşebilirsiniz.
•Veya daha başka nedenleri vardır. Tabi bu nedenleri sizden daha iyi kimse bilemez. Neden bu yanlışlar çıkıyor bir düşünün ve bulduğunuz nedenlerin üzerine gidin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder