30 Ocak 2015 Cuma

12. Sınıfta Ders

Bazı arkadaşların soruları üzerine bu yazıyı yazmaya karar verdim. Uzun bir süredir yazı yazamıyordum. Bir süre daha sık yazılar gelemeyecek ama fırsat buldukça yazmaya çalışacağım.

Öncelikle ben 12. sınıfta ne yaptığımdan bahsetmek istiyorum. Ben 12.sınıfın birinci döneminin sonuna doğru heyet raporu alıp, zamanımın çoğunu dershanede geçirmek niyetindeydim. Heyet raporunu zor da olsa aldım amaa.. Dershanede zaman geçirme fikri tam olarak tutmadı. Çünkü.. nedenini çok iyi biliyorum. 

Rapor aldığım vakit bir anda elime çok ama çok fazla bir boş vakit geçmişti. Ne yapacağımı bilemediğim kadar çok bir vakitti. Meğer ben öyle zannetmişim.

İlk etapta yine okula gider gibi sabah 8 de kalkıyordum. Sonra dedim ki ya vakit çok ben bunu 9 yapayım. sonra 10 oldu.. sonra öğlen uyanmaya başladım. Kahvaltıydı falan derken dersin başına 2 gibi oturmaya başladım. Akşamları da nasılsa sabah erken kalkmama gerek yok. Şu maçı izliyim sonra ders çalışırım, geç yatmama gerek yok diye düşünerek iyice ayarı kaçırmıştım. Arada sırada dershaneye uğramaya başlamıştım ki bu noktada iflas ettim.

Rapor almayıp okula giden arkadaşlarımın benden ne farkı vardı ? Onların düzenli bir hayatı vardı ama okul sınavlarıyla uğraşıyorlardı tabi.  [Ben Anadolu Öğretmen mezunu olduğum için salak saçma öğretmenlik dersleriyle uğraşıyordum. Ama normal bir anadolu lisesinde böyle saçma dersler yok. Yani okula gidilebilir.]

12. sınıfta ne yapacağını bilemeyen arkadaşlara açıkcası bir tavsiyem yok. :D Çünkü sizin durumunuzu bilemiyorum. Kendi durumunuza göre bir karar verin. Evde veya dershanede ders çalışma konusunda kendinize güveniyorsanız veya benden daha iradeliyseniz evinizin ortamında çalışmaktan daha rahatı yok.Fakat okula devam etmeniz sizin faydanıza olur diye düşünüyorum düzenli bir çalışma süreci için. Okuldaki sınavlardan ve öğretmenlerden korkmayın. Zaten sınıfta az kişi oluyor ,ders çalışmak isteyen insanlarla beraber ders çalışmak artı bir motivasyondur ayrıca. Tabi bunlar ortalama üstü bir lisedeyseniz ve çevrenizdeki insanlar bilinçli, aklı başında insanlardan oluşuyorsa.Sınavlardan da korkmayın zaten okuldaki öğretmenler de çok fena zorlamıyor son sene. 

Hatta şöyle bi anım var. Kimya hocamız ikinci dönem sınıfa geldi. Sınav için. Kağıtları dağıttı. DEdi sadece isminizi yazın. Kağıtları geri verin. Ben sizin yerinize testleri işaretlerim,siz çalışmaya devam edin dedi sınıftan çıktı. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder