11 Ocak 2015 Pazar

YGS'yi Yetiştiremiyorum!! , Nasıl bir yol izlemeliyim ??

Arkadaşlar YGS bildiğiniz gibi sadece bir bilgi sınavı değil. Ygs sizin bilginizin yanında, soruyu anlama ve çözümleme becerinizi de ölçmeyi planlıyor. Bu amaçla ne kadar hızlı olduğunuz YGS için çok önemli. 

YGS'de hızlanmak için benim uyguladığım ve başarılı olduğum -en azından ben öyle düşünüyorum- yöntemlerden bahsetmek istiyorum.

•Öncelikle konu eksiklerinizi bitirmeye çalışın.
•Sınavda soruları çözmeye başlamadan önce 10 saniyeye yakın teste göz gezdirin ve çok kolay olan/kolayca çözebileceğiniz, iyi bildiğiniz konuların sorularını belirleyin ve o sorulardan başlayın.
•Zor bir soruyu çözmek kolay iki soruyu çözmekten daha iyi DEĞİLDİR. (Arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın sınav anından bahsediyorum)
•Yapamadığınız soruyu direk geçin. En fazla ikinci sefer çözmeye uğraşın ama kendinizden emin değilseniz 3. kez uğraşmayın sona bırakın. Zamanınız kalırsa üçüncü, dördüncü kez uğraşırsınız.
•Evde Soru çözerken kendinize bir süre sınırı koyarak soruları çözmeye çalışın.(tavsiyem bir soruya bir dakika vermeniz. Ama hala süre sıkıntısı yaşıyorsanız ilk etapta lys usulü bir buçuk dakika ayırabilirsiniz.)
•Söylememe gerek yok ama bol bol deneme çözmeniz. (Ne kadar antrenman= o kadar net)
•Ve biraz muamma olan bi konu çözme sırası---
Benim tavsiyem (Sayısalcılar için) 

Türkçe>Matematik>Fen>Sosyal (Daha sonra ders ders çözme taktiklerinden bahsedeceğim)

Tabi bu benim düşüncem. Ben Türkçe netleri çok önemli olduğu için açık zihinle türkçeyi aradan çıkarıyordum. Daha sonra benim için en zevkli matematik sonra fen ve en son çerez niteliğinde sosyal sorularını bırakıyordum ki hem zamanım yetmezse kayıbım felsefeden sosyalden olsun falan diye düşünüyordum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder