11 Ocak 2015 Pazar

Hedef Belirlemek Üzerine

''Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez.''

Evet biliyorum arkadaşlar bu söz çok klişe ama gerçekten çok ama çok yerinde bir söz. aslında herkesin kafasında az yada çok belli bir hedefi vardır ama bu işi sistemli ve daha kararlı yapmalısınız. Neresi olursa giderim, şu sene bi kapağı atayım gibi düşünceler size çok şeyler kaybettirir. Aman dikkat !

Mesela sınava kalan gün sayısı azaldıkça veya deneme sonuçları kötü gelmeye başladıkça hedef küçültmeler de başlıyor. Eylül ayındaki ilk 5 bin hedefi,Aralık gibi 10 bine, Şubat gibi 20 bine Mart gibi Allah ne verirseye, dönüşüyor.

Dediğim gibi hedef konusu daha kararlı ve sistematik olmalı. Hedef belirlerken de hayatınız boyunca yapmak isteyeceğiniz, yaparken mutlu olabileceğiniz, her sabah okula veya işe giderken küfür ederek gitmeyeceğiniz bir hedef belirlemelisiniz.  Ve bu hedeften asla utanmamalı, pişman olmamalısınız.

Bu arada unutmayın !! : Şimdi feda edeceğiniz (kaybetmek demiyorum bakın idealler uğruna feda etmek) bir veya iki sene daha sonra 60-70 yılınızı kaybetmenize sebep olur.

Ben hedef belirlerken biraz da söyle düşündüm ve bu beni çok gaza getirmişti.

''Annem komşulara benim okulumu ve bölümümü söylerken gururla mı söyleyecek, Çocuğum ilerde sınıfında öğretmene benim mesleğimi söylerken arkadaşlarından utanacak mı ?''
Belki sizin pek hoşunuza gitmeye bilir ama ben hep böyle düşünmüştüm.

Ve benim size tavsiyem üç aşamalı hedef belirlemelisiniz. Demek istediğim Gerçekten istediğiniz ve büyük ihtimal kazanabileceğiniz bir hedef belirleyin. Daha sonra işler iyi giderse diye ve ulaşmak için çabalayacağınız ilk hedeften daha yüksek bir hedefiniz olsun. Bu hedef için mücadele edin fakat her şeyiniz bu hedef olmasın. Yani bu hedef gerçekleşmezse üzülmeyin. Ve acil durum hedefi. İşler yolunda gitmezse diye bir B planı,bir acil çıkış kapısı belirlemeye. Bu hedef ise sizin tahammül sınırlarınız içerisinde olmalı. Standartlarınızdan taviz vermeden belirlemelisiniz bu hedefi.

Yani demek istediğim İlk hedefiniz boğaziçiyken acil durum hedefiniz sütçü imam üniversitesi olmamalı.

Mesela;

Gerçekten istediğiniz bölümü YTÜ'den belirlediniz. (Bu arada üniversitemin reklamını yapayım :D YTÜ hakkında merak ettiğiniz sorular varsa özelden seve seve cevaplarım)

Ulaşmak istediğiniz hedef Boğaziçinden Acil durum hedefiniz ise Ege,Gazi gibi üniversitelerden olmalı. 

Ayrıca üniversite/şehir değil, bölüm belirlemelisiniz. Yani Boğaziçi Bilgisayar Müh. olmuyor bari Boğaziçi Okul öncesi öğretmenliğine gideyim diye bir durum olmamalı.

Şehir konusunda da çok gereksiz bir ayrıntı değil ama yinede gözönüne alınmalı bence. Ne de olsa gençliğiniz geçecek, hayatınızın en güzel yılları geçecek. Bu yılları İstanbulda,İzmirde mi geçirmek istersiniz Hakkaride mi ? (Örnek çok saçma oldu kabul :)))

Buraya da bi kaç gaza getiren söz yazayım bari :P

Eğer gelecek hakkında düşünmezseniz, asla bir geleceğiniz olmaz. (Henry Ford)
Başlangıcımıza dikkat edelim, sonuçlar kendiliğinden gelir. (Alexander Clark)

Bir yıldız olmak kaderinizde olamayabilir, ama olabileceğinizin en iyisini olmak kendinize koyacağınız bir hedef olabilir. (Bryan Lindsay)

Öncelikle hedefinizin ne olduğunu bulmak için konsantre olun ve daha sonra da ulaşmak için konsantre olun. (Michael Fridsam)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder