15 Ocak 2015 Perşembe

Ders Çalışmaktan Bıkmak

Sınav sabahı vicdanınızın rahat olması çok önemli arkadaşlar. Sınavdan sonra 
keşke daha fazla çalışsaydım, 
keşke şu konulara da baksaydım, 
keşke şu derslere de girip şu denemeleri de çözseydim dememek veya 
bu kadar çok bilgisayarla uğraşmasaydım, 
keşke televizyona bu kadar takılı kalmasaydım 
dememek çok ama çok önemli. Çünkü eğer vicdanınıza bunları deme şansı verirseniz pişmanlığın büyüğünü yaşarsınız.

Allaha şükür ben sınavdan sonra böyle demedim. Çünkü yaptığım her hareketin bilinciydeydim. Bilgisayar oynarken de ders çalışmadığımın, rakiplerimin beni geçtiğinin farkındaydım. Geceleri 2 ye 3 e kadar ders çalışırkende uyuyan rakiplerimin önüne geçtiğimin farkındaydım.

Eğer böyle düşünmüyor olsaydım, yani sınav öncesi keşkelerim çok olsaydı şu an ki rahatlığım olmazdı. Allaha şükür Türkiyenin sayılı iyi üniversitelerinden birindeyim ama ya o gün dershaneyi ekmeseydim 
acaba boğaziçinde olur muydum ?
acaba o denemeyi de çözseydim bir kaç bin daha iyi bir derece alır mıydım ?
acaba PESteki kariyerime daha az önem verseydim şu an daha iyi bir üniversite de olur muydum ?
Böyle soruları emin olun hayatınızın her alanına taşıyabilirsiniz. 
Acaba şu üniversiteden mezun olsam bu kadar süre iş arar mıydım ?
Bu kadar az maaş alır mıydım ?

Böyle sayko sorularla yaşamak istemiyor,beyninizi bulandırmak istemiyorsanız şu anda yaptığınız her hareketin bilincinde olun ve sonuçlarına katlanın. İyi ve kötü hangi sonuçla yüzleşirseniz bu benim eserim diyebilin.

Bazı arkadaşlar ders çalışma esnasında bıktıklarını pes ettiklerini yorulduklarını söylüyorlar bana. Bunların olması gayet doğal. Fakat bu atalet halini üzerinizden ne kadar çabuk atarsanız o kadar sizin faydanıza. Benim bu konudaki en büyük silahım üniversite senesini düşünmekti. Bir sene sıkılıcam ama sonra bir anda rahatlıycam diye düşünüyordum ki bu rahatlama bir seneyle kısıtlı değil ömür boyu. Ders çalışmadan sıkıldığınız an kazananağını üniversiteyi, üniversitede yapacaklarınızı, oluşacak çevrenizi hayal edin ve bundan güç almaya gaza gelmeye çalışın. 
Ayrıca gaza getirecek bir kaç tavsiyem daha var. Bunlar beni ciddi anlamda gaza getirmiş,yorgunluğumu,bıkkınlığımı sıfırlamıştı. Mesela bugüne kadar dershaneye gitmekle feda ettiğiniz hafta sonlarınızı,ders çalışmak için kaçırdığınız maçları dizileri düşünün. Şurda kaldı bir bilemediniz iki sene. Sonra kimse sizin ne yaptığınıza hangi diziyi izlediğinize karışmıyor emin olun. Veya ders çalışırken anne babanızın sizin için yaptığı fedakarlıkları,masrafları düşünmek sizi gerçekten hırslandıracaktır.

Sonuç olarak öyle yada böyle çalışınca başarabileceğinizi bilin. Sizden daha iyi sonuç yapanlar sizden daha mı zeki? Tabiki HAYIR. Sadece daha çok çalıştılar. Ee o zaman siz ne duruyorsunuz ? Diğerlerinden daha fazla çalışın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder