11 Ocak 2015 Pazar

Başlıyoruuuuuuz. ama nereden ?

Bu konuşmayı kendi kendinize eminim en az 30-40 defa yaptınız. Cevabını da bulamadığınız için sonuç hep olumsuz oldu.Aslında nereden başalmanız gerektiğinizi biliyorsunuz. Bilmediğiniz ilk konudan.

Çoğunuz çalışmaya başladınız bazı konuları isminiz gibi biliyorsunuz bazı konuları yapabiliyorsunuz,bazı konular hakkında fikriniz var. BAZI KONULAR HAKKINDA İSE HİÇ BİR FİKRİNİZ YOK. 

Genelde kitapların ilk 50 sayfası tamamen çalışılmış bütün testler çözülmüş, önemli yerlerin altı renkli kalemle çizilmiş, hatta doğru olan sorulara renkli kalemle tik işareti atılmıştır ama ya sonrası ? 

Arkadaşlar öncelikle zamanınız kısıtlı. Boş geçirdiğiniz her saniye sizin aleyhinize.. Bildiğiniz konuları tekrar etmenin bi anlamı yok. Yani demek istediğim 'üslü sayılar' konusunu biliyorsunuz. Bu konudan bir test de çözseniz bin testte çözseniz değişen bir şey olmayacak, o yüzden yapmanız gereken bilmediğiniz konuları belirlemek. Ve onlara yoğunlaşmak.

Ben bu aşamada ne yapıyordum:
Kitapların başındaki 'İçindekiler' kısmında ilk konudan başlıyordum. Bildiğim konuları çiziyor, Çalışmam gerekenleri yuvarlak içine alıyor,Hiç bilmediğim konulara ünlem koyuyordum ve ilk yuvarlak içindeki konudan başlıyor aşağı doğru bitirerek ilerliyordum.

Benim tavsiyem arkadaşlar, sınava kadar olan süreyi de göz önüne alarak bir plan çıkarmanız.
Her dersten çalışmanız gereken YGS konularını belirleyip sınav gününden bir gün önceye kadar bölüştürüp ders çalışma ve soru çözme planı yapmanız. 
Bu arada LYS çalışmayı kesinlikle UNUTMAYIN!!! ( Bu konuya daha sonra değineceğim)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder