18 Ocak 2015 Pazar

Her gün 1 ölçek paragraf sorusu

YGS Türkçede başarılı olmak için uygulanabilecek en basit ve etkili yöntemden bahsedeceğim bu yazıda. 

Öncelikle YGS Türkçede çıkan konulara ve dağılımlarına göz atalım.

2015 YGS Türkçe Konuları ve Soru Sayıları:
1 Paragraf (Yardımcı Düşünce) 8
2 Paragraf (Ana Düşünce) 5
3 Dil Bilgisi - Karma Dil Bilgisi 5
4 Paragrafta Yapı 3
5 Paragraf (Anlatım Teknikleri) 4
6 Cümle Anlamı (Kavramlar) 1
7 Sözcük Anlamı 3
8 Cümle Yorumu 4
9 Cümle Anlamı (Karma) 2
10 Anlatım Bozukluğu 1
11 Noktalama İşaretleri 1
12 Ses Bilgisi 1
13 Yazım Kuralları - Noktalama İşaretleri 2

Gördüğünüz gibi 10 soru civarı dil bilgisi, 30 soru civarı da paragraf sorusu var. Paragraf soruları bu kadar çoğunlukta olduğuna göre paragraf konusunda iyi olmamız lazım ki türkçe dersinde başarı oranımız artsın. Ki YGS'deki o uzun uzun paragrafları görünce başımızın dönmemesi, gözümüzün kararmaması için bu oldukça önemli.

Peki bu paragraf konusunda nasıl iyi oluruz ?

Bol bol paragraf sorusu çözerek !

Benim uyguladığım bir yöntemden bahsetmek istiyorum. Sayısal öğrencileri genelde oturup yoğun bir şekilde türkçe çalışmak,buna vakit ayırmak istemez. Ben de tipik bir sayısal öğrencisi olduğum için türkçe çalışmak istemiyordum. Ama çalışmam gerekiyordu. Ben de kendime yöntemler geliştirmeye karar verdim ve deneyerek başarılı bulduğum bi yöntemi sizlere anlatmak istiyorum.

Her akşam tüm çalışmalarımı bitirdikten sonra 15-20 soru paragraf sorusu çözüyordum. Böylece her gün çöze çöze paragraf soruları birikiyor ygs'ye kadar farkına varmadan ciddi bir sayıda türkçe sorusu çözmüş oluyordum.

Tabi bu yöntemleri uygulamadan önce temel bir kaç paragraf konusu var. Onları halletmemiz gerekir. İnternetteki videolar bu konuları halletmek içi yeter de artar bile..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder